Pozycjonowanie lokalne

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Jak zapewne doskonale wiecie, większość małych firm usługowych lub sklepów, działa w obrębie danej lokalizacji. Do takich usług mogą należeć salony fryzjerskie, kosmetyczne, a także mechanicy lub lokalne serwisy naprawiające uszkodzone urządzenia. Czy w takim przypadku potrzebna jest im strona internetowa i usługi pozycjonowania? Czy inwestując w pozycjonowanie swojej strony internetowej, są w stanie zwiększyć ilość swoich Klientów, skoro większość z nich wie, że dany zakład istnieje? Odpowiedź brzmi TAK! Każdy lokalny biznes posiada zazwyczaj swoją konkurencję w postaci innego lokalnego biznesu. Dodatkowo większość osób, zanim uda się do konkretnego warsztatu, chciałoby sprawdzić zakres jego usług, lokalizację i dojazd oraz porównać ceny lub znaleźć dane kontaktowe. Pozycjonowanie lokalne ma także szczególny wpływ na rozwój miasteczek turystycznych. Gdzie Turyści poszukują atrakcji w danym mieście lub restauracji, aby zjeść pyszny obiad. W takim przypadku pomaga pozycjonowanie lokalne.

Wyniki wyszukiwania lokalnego
Wynik wyszukiwania dla „świeża ryba Kołobrzeg”

Spis Treści:

Pozycjonowanie lokalne – co to jest?

Pozycjonowanie lokalne to nic innego, jak zbiór konkretnych zadań do wykonania, aby biznes wyświetlał się wysoko w wynikach wyszukiwania na danym obszarze. Głównym założeniem pozycjonowania lokalnego jest podniesienie poziomu widoczności strony, na określony zestaw fraz kluczowych w kontekście danego regionu – miasta lub dzielnicy.

Szczególny wpływ na lokalne wyniki wyszukiwania miała aktualizacja algorytmu Google, wprowadzona w 2014 roku o nazwie Pigeon (Gołąb). Dzięki niej użytkownicy otrzymują wyniki, które są powiązane z ich miejscem zamieszkania lub obecną lokalizacją. Potencjał pozycjonowania lokalnego wzrósł także dzięki popularności urządzeń mobilnych z dostępem do internetu oraz lokalizacji (GPS).

Wyszukiwanie lokalne - mapa
Świeża ryba Kołobrzeg

Pozycjonowanie lokalne – potencjalne korzyści

Dzięki pozycjonowaniu lokalnemu mamy szansę zaistnieć w wynikach wyszukiwania organicznego w Google, znacznie szybciej. Pozycjonowanie lokalne jest zwykle tańsze, mamy mniejszą konkurencję, a do tego nasza lokalizacja sprzyja wyświetlaniu wyników w Google. Dzięki skutecznej strategii rozwoju naszego biznesu możemy także zwiększać obszar działania naszych lokalnych usług.

Pozycjonowanie lokalne ma także niezwykle istotny wpływ na branżę gastronomiczną oraz hotelarską. To właśnie tutaj odnotowuje się najwyższe wskaźniki wyszukiwań lokalnych. Zbliża się sezon urlopowy. Już w ten (11-14.06.2020) weekend mogliśmy zauważyć wzmożony ruch nad polskim morzem. W takim przypadku turysta – który pierwszy raz jest w danej miejscowości, zapewne skorzysta ze swojego smartfona, aby poszukać miejsca, w którym mógłby dobrze zjeść. Sprawdzi opinie innych użytkowników oraz odległość do najbliższej restauracji. Ponadto, poszuka także innych atrakcji w mieście. Mając w kieszeni tak potężne źródło informacji, turyści są coraz bardziej świadomi, tego, co jedzą i gdzie. Dlatego coraz więcej lokalnych firm, aby przetrwać, musi przenieść się także do internetu. Jak tego dokonać oraz jakie elementy powinny znajdować się na stronie prezentującej lokalne usługi? Tego wszystkiego dowiecie się poniżej.

Elementy wpływające na pozycjonowanie lokalne

Strony internetowe, które chcą być wysoko w lokalnych wynikach wyszukiwania, powinny zostać odpowiednio pod tym kątem zoptymalizowane. Optymalizacja lokalna ma wiele punktów wspólnych z klasycznym SEO. Istnieje jednak kilka dodatkowych punktów, o które powinniśmy zadbać, optymalizując stronę pod lokalne SEO.

  • Mapa Google – w pozycjonowaniu lokalnym mapa, wraz ze wskazówkami dojazdu jest niezbędna. Dzięki niej potencjalni Klienci wiedzą, jaka odległość dzieli ich od warsztatu lub restauracji oraz, jaka jest najkrótsza droga;
  • Dane Strukturalne – dzięki wykorzystaniu danych strukturalnych możemy określić dane kontaktowe naszej strony, adres oraz numery telefonów, oraz adresy email. Informacje te nie są widoczne dla użytkowników, ale pomagają robotom indeksującym w analizie strony (widoczne są za to w kodzie strony);
  • Adres – adres naszej firmy oraz jej nazwę możemy umieścić na przykład w stopce, dzięki temu będzie on widoczny na każdej naszej podstronie (o ile nie mamy różnych „stopek”, na podstronach);
  • Optymalizacja treści i metatagów – nasze treści na stronie powinny reprezentować także daną lokalizację. Nazwę miasta możemy umieszczać w tytułach oraz treściach na stronie – pamiętajmy jednak przy tym, aby robić to naturalnie;
  • Wizytówka Google – Google Moja Firma to w przypadku pozycjonowania lokalnego podstawa. Dzięki niej naniesiemy na mapy Google lokalizację naszej firmy, a Google doda wskazówki dojazdu. Ponadto w wizytówce Google możemy dodać godziny otwarcia oraz publikować nasze produkty i usługi, które realizujemy. Wizytówkę Google Moja Firma omówimy wkrótce;
  • Pozytywne opinie – pozytywne opinie w wizytówce Google lub na profilach społecznościowych mają coraz większe znaczenie dla naszych potencjalnych Klientów. Dzięki nim dowiadują się, czy jedzenie w naszej restauracji jest smaczne, albo czy nasze usługi są najwyższej jakości.
  • Linki z lokalnych stron – pozycjonując stronę lokalnie, powinniśmy zadbać także o jej odpowiednie linkowanie. Z pomocą mogą tutaj przyjść lokalne serwisy informacyjne lub wizytówki NAP. Dobrym rozwiązaniem mogą być także inne lokalne biznesy, z którymi współpracujemy lub działania na rzecz społeczności lokalnej.
Wyszukiwanie lokalne - organiczne wyniki
Świeża ryba Kołobrzeg – wyniki organiczne

Podsumowanie

Podsumowując, pozycjonowanie lokalne jest niezwykle ważne w przypadku małych i średnich firm. Idealnie sprawdza się także w branży turystycznej oraz usługowej. Odgrywa istotny wpływ w poszukiwaniach dobrej restauracji lub sprawdzonego mechanika. Dlatego, rozwijając nasz biznes lokalnie, powinniśmy przede wszystkim zadbać o lokalne SEO i przyciągającą uwagę wizytówkę w Google Moja Firma. Ponadto dobrze byłoby się udzielać w lokalnej społeczności oraz prowadzić aktywne profile w Social Media.

Udostępnij na:
Tagi:

Podobne artykuły

4 Komentarze/y

  1. Avatar

    Romek

    krótko, zwięźle i na temat – jak zawsze…. ostatnio zastanawiałem się nad oferowaniem usług serwisowych w moim mieście, sprawdziłem konkurencję, jest niewielka. Myślę, że z waszą pomocą i artykułami, które publikujecie mógłbym sam zająć się tym pozycjonowaniem lokalnym, wygląda na proste 🙂

    1. Avatar

      OptiCeo

      Romek, w razie co służymy zawsze pomocą 🙂 Możesz do nas napisać w każdym momencie, widzimy, że jesteś naszym czytelnikiem od samego początku i cieszymy się, że nasze artykuły czegoś potrafią Was nauczyć! Pozdrawiamy i życzymy powodzenia 😀

  2. Avatar

    Marcin

    mamy 10 sklepów online i jeden stacjonarny biznes, lokalny, z naszego doświadczenia możemy powiedzieć, że lokalne pozycjonowanie znacznie szybciej przyniosło efekty niż pozycjonowanie ogólne, pozostałych sklepów… być może jest to kwestia mniejszego asortymentu i lepszych treści, ale wydaje nam się, że dodanie fraz miast, które są wokół nas miało największe znaczenie

    1. Avatar

      OptiCeo

      10 sklepów online to już spory bagaż doświadczeń i wiedzy, której nie da się nabyć ot tak! Doświadczenie w prowadzeniu tych sklepów na pewno także pomaga w przypadku prowadzenia lokalnych usług i sklepu. Ponadto, tak jak napisałeś Marcinie, pozycjonowanie lokalne powinno znacznie szybciej przynieść efekty 🙂

Napisz coś od siebie :)

Twój adres email nie będzie widoczny. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll Up