Facebook Pixel - co to jest?

Facebook Pixel – co to jest ?

W tym artykule omówimy podstawowe informacje na temat narzędzia Facebook Pixel. Narzędzie to pomaga mierzyć skuteczność naszych reklam na podstawie analizy działań podejmowanych przez Klientów odwiedzających naszą stronę internetową.

Co to jest Facebook Pixel?

Pixel Facebook’a to nic innego jak krótki fragment kodu (skrypt), wykorzystywany do śledzenia działań podejmowanych przez użytkowników naszej witryny. Dane zebrane za pomocą narzędzia Pixel są przesyłane do naszego konta na FB. Narzędzie analityczne pomaga nam śledzić konwersję z wyświetlanych reklam oraz budować grupy docelowe pod kątem przyszłych reklam. To tylko niektóre z funkcji, jakie daje nam Facebook Pixel.

Jak wykorzystać dane z FB Pixel?

Dane pobierane dzięki narzędziu Pixel możemy wykorzystać na kilka sposobów. Jednym z najważniejszych jest śledzenie konwersji. Dzięki narzędziu możemy także optymalizować nasze reklamy pod kątem różnych urządzeń i preferencji użytkowników. Tworzyć nowe grupy docelowe na podstawie przeanalizowanych danych i powiązaniu zainteresowań, miejsca zamieszkania, czy danych demograficznych. Ostatnią, najważniejszą rzeczą jest remarketing stosowany za pomocą Pixel’a.

Remarketing w Social Media

Remarketing w mediach społecznościowych to niezwykle skuteczny sposób reklamy. Dzięki analizie danych zebranych za pomocą narzędzia Facebook Pixel z łatwością możemy wyświetlić reklamy osobom, które już odwiedziły naszą stronę internetową. Dane, które uzyskaliśmy, możemy dokładnie prześledzić, w którym miejscu odbiorca naszej strony porzucił przedmiot lub wyszedł z artykułu, który czytał. Mając do dyspozycji takie informacje, trafiamy do konkretnego użytkownika, wiedząc, jakie działania podjął na naszej stronie i co go zainteresowało.

Facebook Pixel – instalacja

Instalacja narzędzia Pixel wymaga od nas podjęcia kilku kroków. Po pierwsze, musimy stworzyć piksel Facebooka. W tym celu przechodzimy na stronę: Menedżer Zdarzeń w Facebook Bussines.

Wybieramy naszą usługę, z którą chcemy powiązać Pixel’a. Przechodzimy następnie na zakładkę Źródła danych i wybieramy przycisk Rozpocznij przy narzędziu: Piksel Facebooka: monitorowanie aktywności w witrynie.

Menedżer zdarzeń Facebook
Menedżer zdarzeń Facebook

Pojawi nam się okienko, w którym możemy podać nazwę naszego piksela oraz wskazać opcjonalnie adres naszej domeny. Klikamy następnie Kontynuuj (wybraliśmy opcję bez podawania nazwy domeny).

Instalacja Facebook Pixel
Facebook Pixel – Połącz aktywność witryny

W następnym kroku pojawi nam się okienko, w którym mamy do wyboru trzy sposoby instalacji naszego Piksela na stronie:

Dodaj kod przy użyciu integracji partnera – według informacji Facebooka, optymalne zastosowanie: witryny korzystające z CMS, wymagane minimalne wsparcie techniczne.

Partnerzy Facebook Pixel
Facebook Pixel – Partnerzy

Dodaj ręcznie kod piksela do witryny – optymalne zastosowanie: witryny niestandardowe, wymagane niewielkie wsparcie techniczne (tę opcję wybierzemy)

Kod śledzenia Facebook Pixel
Facebook Piksel – skrypt

Wyślij instrukcję deweloperowi w wiadomości e-mail – optymalne zastosowanie: obecnie brak dostępu do podstawowego kodu witryny.

Facebook Pixel jako e-mail
Facebook Piksel – email do developera

Wybraliśmy opcję, aby ręcznie dodać kod piksela do witryny, dlatego w tagu <head> </head> umieścimy fragment kodu, podobnie, jak wykonywaliśmy to w przypadku Google Analytics lub Search Console. 🙂

Pojawiła nam się zakładka Zainstaluj Piksel, postępujemy tutaj zgodnie z następującymi krokami zamieszczonymi w instrukcji:

  1. Zainstaluj kod podstawowy w witrynie,
  2. Włącz automatyczne, zaawansowane dopasowywanie,
  3. Testuj kod podstawowy.

Ostatnim już krokiem jest Skonfigurowanie zdarzenia. Podobnie jak to miało miejsce w przypadku Google Tag Menedżera, gdzie dodawaliśmy reguły. Klikamy w Skorzystaj z narzędzia konfiguracji zdarzeń Facebooka (zalecane) lub Dodaj ręcznie kod zdarzenia. Z listy aktywności wybieramy interesujące nas zdarzenie i klikamy Gotowe.

Zdarzenia w Facebook Pixel
Facebook Piksel – konfiguracja zdarzenia

Gratulacje!!! Facebook Piksel jest aktywny.

Od tej pory Piksel od Facebooka będzie oczekiwał na pierwsze zdarzenie na stronie.

Podsumowanie na Facebook Pixel
Facebook Pixel – panel

Podsumowując Facebook Pixel to niezwykle przydatne i niezbędne narzędzie do dokładnego monitorowania naszych inwestycji związanych z kampaniami internetowymi w Social Mediach. Mierzy ono nie tylko ruch pochodzący z reklam na FB, ale również ten – pochodzący z wyszukiwań organicznych. Dlatego, polecamy to narzędzie każdemu, kto poważnie myśli o stworzeniu skutecznych kampanii na swojej stronie!

Dziękujemy Panie Tomaszu za pomysł na artykuł 🙂

Tymczasem zapraszamy do komentowania oraz podsyłania własnych propozycji na kolejne artykuły!

Udostępnij na:

Podobne artykuły

12 Komentarze/y

  1. Avatar

    Romek

    Woooow! świetny artykuł, widać, że słuchacie swoich komentujących, w sumie ostatnio wpadłem też na to narzędzie i zastanawiałem się do czego może służyć 😀 Dzięki za kolejną porcję wiedzy!

    1. Avatar

      OptiCeo

      Dziękujemy Romek, cieszymy się, że jesteś naszym stałym czytelnikiem z tego co zauważyliśmy! 🙂 Jeśli masz również jakieś pytania, napisz do nas, chętnie pomożemy!

  2. Avatar

    Grzesiek

    Pixel dodany nawet działa…. chyba będę potrzebował pomocy w opanowaniu go, mogę skontaktować się na z wami na maila SM?

    1. Avatar

      OptiCeo

      Oczywiście, zapraszamy do kontaktu pod adresem sm@optistone.pl otrzymasz tam fachowe informacje od naszego specjalisty Social Media 🙂

      1. Avatar

        King

        Chyba odnośnik do fb nie do końca porwanie kieruje, wyświetla mi błąd, że strona nie istnieje, poza tym super artykuł, jednak pixel to chyba dla bardziej zaawansowanych osób

        1. Avatar

          OptiCeo

          Dziękujemy King za informację. Już poprawiliśmy. Pozdrawiamy!

  3. Avatar

    Wujek dobra rada

    wróciłem 😀

    1. Avatar

      OptiCeo

      Cieszymy się z tego powodu! Dziękujemy za poprzednią poradę, dostosowaliśmy się do niej 🙂 Pozdrawiamy!

  4. Avatar

    Ciekawski

    widziałem gdzieś wzmiankę, że google zrobiło update… możecie mi napisać jakie zmiany wprowadziło?

    1. Avatar

      OptiCeo

      Tak jest, Google wprowadza zmiany w algorytmie głównym. Są to zmiany globalne. Aktualizacje są wprowadzane stopniowo od 4 maja, jednak niektórzy z branży zauważyli, że zmiany były już testowane pod koniec kwietnia. W poniedziałek na naszym blogu znajdzie się artykuł na temat Google May 2020 Core Update, w którym postaramy się przybliżyć, czego dotyczy aktualizacja na podstawie zebranych informacji. Pozdrawiamy!

  5. Avatar

    xyq

    zleciłem kampanie zewnętrznej firmie, wiem że z tego narzędzia korzystają…. teraz widzę jak to można wykorzystać

    w sumie dzięki temu chyba mam ostatnio świetnewyniki

    1. Avatar

      OptiCeo

      Cieszymy się z tego powodu! Tak, Pixel jest niezwykle często wykorzystywany przez firmy zewnętrzne. Przynosi niezwykłe wyniki, dlatego jest tak popularny, również polecamy go każdemu, kto poważnie myśli o wprowadzeniu kampanii w Social Media.

Napisz coś od siebie :)

Twój adres email nie będzie widoczny. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll Up