W tym artykule omówimy podstawowe informacje na temat narzędzia Facebook Pixel. Narzędzie to pomaga mierzyć skuteczność naszych reklam na podstawie analizy działań podejmowanych przez Klientów odwiedzających naszą stronę internetową.
Co to jest Facebook Pixel?
Pixel Facebook’a to nic innego jak krótki fragment kodu (skrypt), wykorzystywany do śledzenia działań podejmowanych przez użytkowników naszej witryny. Dane zebrane za pomocą narzędzia Pixel są przesyłane do naszego konta na FB. Narzędzie analityczne pomaga nam śledzić konwersję z wyświetlanych reklam oraz budować grupy docelowe pod kątem przyszłych reklam. To tylko niektóre z funkcji, jakie daje nam Facebook Pixel.
Jak wykorzystać dane z FB Pixel?
Dane pobierane dzięki narzędziu Pixel możemy wykorzystać na kilka sposobów. Jednym z najważniejszych jest śledzenie konwersji. Dzięki narzędziu możemy także optymalizować nasze reklamy pod kątem różnych urządzeń i preferencji użytkowników. Tworzyć nowe grupy docelowe na podstawie przeanalizowanych danych i powiązaniu zainteresowań, miejsca zamieszkania, czy danych demograficznych. Ostatnią, najważniejszą rzeczą jest remarketing stosowany za pomocą Pixel’a.
Remarketing w Social Media
Remarketing w mediach społecznościowych to niezwykle skuteczny sposób reklamy. Dzięki analizie danych zebranych za pomocą narzędzia Facebook Pixel z łatwością możemy wyświetlić reklamy osobom, które już odwiedziły naszą stronę internetową. Dane, które uzyskaliśmy, możemy dokładnie prześledzić, w którym miejscu odbiorca naszej strony porzucił przedmiot lub wyszedł z artykułu, który czytał. Mając do dyspozycji takie informacje, trafiamy do konkretnego użytkownika, wiedząc, jakie działania podjął na naszej stronie i co go zainteresowało.
Facebook Pixel – instalacja
Instalacja narzędzia Pixel wymaga od nas podjęcia kilku kroków. Po pierwsze, musimy stworzyć piksel Facebooka. W tym celu przechodzimy na stronę: Menedżer Zdarzeń w Facebook Bussines.
Wybieramy naszą usługę, z którą chcemy powiązać Pixel’a. Przechodzimy następnie na zakładkę Źródła danych i wybieramy przycisk Rozpocznij przy narzędziu: Piksel Facebooka: monitorowanie aktywności w witrynie.


Pojawi nam się okienko, w którym możemy podać nazwę naszego piksela oraz wskazać opcjonalnie adres naszej domeny. Klikamy następnie Kontynuuj (wybraliśmy opcję bez podawania nazwy domeny).


W następnym kroku pojawi nam się okienko, w którym mamy do wyboru trzy sposoby instalacji naszego Piksela na stronie:
Dodaj kod przy użyciu integracji partnera – według informacji Facebooka, optymalne zastosowanie: witryny korzystające z CMS, wymagane minimalne wsparcie techniczne.


Dodaj ręcznie kod piksela do witryny – optymalne zastosowanie: witryny niestandardowe, wymagane niewielkie wsparcie techniczne (tę opcję wybierzemy)


Wyślij instrukcję deweloperowi w wiadomości e-mail – optymalne zastosowanie: obecnie brak dostępu do podstawowego kodu witryny.


Wybraliśmy opcję, aby ręcznie dodać kod piksela do witryny, dlatego w tagu <head> </head> umieścimy fragment kodu, podobnie, jak wykonywaliśmy to w przypadku Google Analytics lub Search Console. 🙂
Pojawiła nam się zakładka Zainstaluj Piksel, postępujemy tutaj zgodnie z następującymi krokami zamieszczonymi w instrukcji:
- Zainstaluj kod podstawowy w witrynie,
- Włącz automatyczne, zaawansowane dopasowywanie,
- Testuj kod podstawowy.
Ostatnim już krokiem jest Skonfigurowanie zdarzenia. Podobnie jak to miało miejsce w przypadku Google Tag Menedżera, gdzie dodawaliśmy reguły. Klikamy w Skorzystaj z narzędzia konfiguracji zdarzeń Facebooka (zalecane) lub Dodaj ręcznie kod zdarzenia. Z listy aktywności wybieramy interesujące nas zdarzenie i klikamy Gotowe.


Gratulacje!!! Facebook Piksel jest aktywny.
Od tej pory Piksel od Facebooka będzie oczekiwał na pierwsze zdarzenie na stronie.


Podsumowując Facebook Pixel to niezwykle przydatne i niezbędne narzędzie do dokładnego monitorowania naszych inwestycji związanych z kampaniami internetowymi w Social Mediach. Mierzy ono nie tylko ruch pochodzący z reklam na FB, ale również ten – pochodzący z wyszukiwań organicznych. Dlatego, polecamy to narzędzie każdemu, kto poważnie myśli o stworzeniu skutecznych kampanii na swojej stronie!
Dziękujemy Panie Tomaszu za pomysł na artykuł 🙂
Tymczasem zapraszamy do komentowania oraz podsyłania własnych propozycji na kolejne artykuły!
Romek
Woooow! świetny artykuł, widać, że słuchacie swoich komentujących, w sumie ostatnio wpadłem też na to narzędzie i zastanawiałem się do czego może służyć 😀 Dzięki za kolejną porcję wiedzy!
OptiCeo
Dziękujemy Romek, cieszymy się, że jesteś naszym stałym czytelnikiem z tego co zauważyliśmy! 🙂 Jeśli masz również jakieś pytania, napisz do nas, chętnie pomożemy!
Grzesiek
Pixel dodany nawet działa…. chyba będę potrzebował pomocy w opanowaniu go, mogę skontaktować się na z wami na maila SM?
OptiCeo
Oczywiście, zapraszamy do kontaktu pod adresem sm@optistone.pl otrzymasz tam fachowe informacje od naszego specjalisty Social Media 🙂
King
Chyba odnośnik do fb nie do końca porwanie kieruje, wyświetla mi błąd, że strona nie istnieje, poza tym super artykuł, jednak pixel to chyba dla bardziej zaawansowanych osób
OptiCeo
Dziękujemy King za informację. Już poprawiliśmy. Pozdrawiamy!
Wujek dobra rada
wróciłem 😀
OptiCeo
Cieszymy się z tego powodu! Dziękujemy za poprzednią poradę, dostosowaliśmy się do niej 🙂 Pozdrawiamy!
Ciekawski
widziałem gdzieś wzmiankę, że google zrobiło update… możecie mi napisać jakie zmiany wprowadziło?
OptiCeo
Tak jest, Google wprowadza zmiany w algorytmie głównym. Są to zmiany globalne. Aktualizacje są wprowadzane stopniowo od 4 maja, jednak niektórzy z branży zauważyli, że zmiany były już testowane pod koniec kwietnia. W poniedziałek na naszym blogu znajdzie się artykuł na temat Google May 2020 Core Update, w którym postaramy się przybliżyć, czego dotyczy aktualizacja na podstawie zebranych informacji. Pozdrawiamy!
xyq
zleciłem kampanie zewnętrznej firmie, wiem że z tego narzędzia korzystają…. teraz widzę jak to można wykorzystać
w sumie dzięki temu chyba mam ostatnio świetnewyniki
OptiCeo
Cieszymy się z tego powodu! Tak, Pixel jest niezwykle często wykorzystywany przez firmy zewnętrzne. Przynosi niezwykłe wyniki, dlatego jest tak popularny, również polecamy go każdemu, kto poważnie myśli o wprowadzeniu kampanii w Social Media.