- Załóż konto w Menedżerze Tagów
- Wybierz zakładkę Tagi po prawej stronie
- Kliknij Nowy i wybierz z listy Google Analytics – Universal Analytics
- Wybierz zmienną ustawień… (nowa zmienna)
- Podaj identyfikator śledzenia z Google Analytics (Kod UA)
- Dodaj Reguły aby tag był uruchamiany na wszystkich stronach (All Pages)
- Zapisz zmiany
- Prześlij i Opublikuj
- Gotowe
Menedżer Tagów Google i Google Analytics
Krok 1: Zakładanie konta w Menedżerze Tagów Google
Proces zakładania konta w Google Tag Manager (GTM) omówiliśmy już w poprzednim artykule, dlatego zakładamy, że każdy z nas posiada już konto w Menedżerze tagów. Jeśli jednak nie posiadasz konta w GTM – zapraszamy do artykułu: Co to jest Google Tag Manager? Dowiesz się z niego, w jaki sposób założyć konto w menedżerze tagów oraz podstawowych informacji na temat tego narzędzia.


Krok 2: Zakładka Tagi
Aby dodać Google Analytics do naszego Menedżera tagów, musimy na początku wybrać z menu znajdującego się po lewej stronie zakładkę Tagi. To właśnie w tej zakładce za moment pojawi nam się utworzony przez nas nowy Tag z Google Analytics. Tymczasem wybieramy przycisk: Nowy, a następnie w oknie Konfiguracja tagu klikamy na „ołówek”.
Krok 3: Dodajemy Tag Google Analytics
W następnym oknie, na stronie Tagów widzimy ponad 50 różnych elementów, które możemy dodać za pomocą Menedżera Tagów Google. Dzisiaj skupimy się na pierwszym z nich, a mianowicie: Google Analytics – Universal Analytics. Wybieramy to narzędzie. Naszym oczom ukaże się nowe okienko, w którym za chwilę dokonamy pewnych ustawień.


Krok 4/5: Google Analytics – Nowa zmienna?
Kolejny etap polega na prawidłowym skonfigurowaniu Google Analytics z naszym Menedżerem Tagów. Dlatego w następnym oknie musimy prawidłowo dodać nasz identyfikator śledzenia – pochodzący z Google Analytics. W tym celu w zakładce Ustawienia Google Analytics wybieramy kolejno: Wybierz zmienną ustawień… > nowa zmienna… Następnie w okienku Konfiguracja zmiennej w polu Identyfikator śledzenia podajemy nasz kod UA z Google Analytics (znajdziemy go w GA w zakładce Administracja > Ustawienia Usługi). Po dodaniu kodu UA zapisujemy zmiany, a system Google przenosi nasz z powrotem do konfiguracji tagu.


Krok 6: Dodajemy regułę (All Pages)
Aby Menedżer Tagów prawidłowo komunikował się z Google Analytics, musi wiedzieć, z których stron pobierać dane na temat użytkowników. Dlatego niezbędne jest utworzenie nowej reguły. W tym celu w zakładce reguły klikamy na „ołówek”, a następnie z listy, która nam się ukaże, wybieramy All Pages. Od tego momentu Menedżer Tagów i Google Analytics będą pobierały dane ze wszystkich naszych stron w obrębie danej domeny.


Krok 7: Zapisujemy zmiany
Po prawidłowym skonfigurowaniu usługi możemy zapisać wszystkie nasze zmiany. Menedżer Tagów przeniesie nas do listy nowych tagów. To jednak nie koniec.


Krok 8: Prześlij i Opublikuj
Ostatnim krokiem, który musimy wykonać, jest przesłanie naszych zmian oraz ich opublikowanie. Informacja o zmianach, które wymagają publikacji, pojawia się na głównym ekranie Menedżera Tagów – w jego górnej części. Znajdziemy tam informację: Zmiany w obszarze roboczym: 1. Oznacza to, że zmodyfikowaliśmy lub dodaliśmy jakiś element w naszym GTM. Aby zaczął on działać poprawnie, musimy wybrać przycisk Prześlij, a następnie Opublikuj. Od tej pory Google Analytics zbiera dane z naszej strony za pomocą Menedżera Tagów Google.


Krok 9: Gotowe
Menedżer Tagów Google od tej pory działa poprawnie z Google Analytics. Gdy będziemy pewni poprawności działania, usuwamy stary kod śledzący z Google Analytics na naszej stronie i zostawiamy jedynie ten – odpowiedzialny za Google Tag Managera.
Mamy nadzieję, że spodobała się Wam nasza nowa forma poradnika. Google Analytics oraz Menedżer Tagów są niezwykle rozbudowanymi narzędziami, dlatego z pewnością wrócimy jeszcze do ich omawiania.
Tymczasem dziękujemy po raz kolejny za uwagę i poświęcony czas. Zapraszamy do komentowania naszych wpisów poniżej oraz podawania tematów na kolejne artykuły, o czym byście chcieli się dowiedzieć 🙂
Romek
poradnik ciekawy, jednak chyba za bardzo przesadziliście z rozmiarem zdjęć 😛 są jakieś takie niewyraźne 😀
OptiCeo
Dzięki Romek, za kolejny wartościowy komentarz. Postaramy się je poprawić! 😀
Madzia
chętnie zobaczę kolejne artykuły z tego narzędzia. Dal mnie jest czarną magią na razie 😀
OptiCeo
Już niedługo pojawią się kolejne wpisy 🙂
Arkos
super!
OptiCeo
Dziękujemy! 🙂
Aleks
czytałam wasze poprzednie artykuły, chyba stara forma lepiej wyglądała 🙂 podpunkty na górze okej, ale reszta mogłaby być bardziej spójna 🙂
OptiCeo
Dziękujemy za uwagę! 🙂 W kolejnym artykule zastosujemy się do rady! 🙂
Tomasz
czy zrobicie może coś na temat Facebook Pixel? agencja z którą współpracuję chce za integrację strony z facebookiem 1000 zł, być może macie sposób by zrobić to taniej. Skoro wszystkie narzędzia instaluje się z taką łatwością według tych poradników 🙂 Dajcie znać
OptiCeo
Dziękujemy Panie Tomku za propozycję. Artykuł na temat Facebook Pixel pojawi się już jutro!