Menedżer Tagów Google

Jak dodać Google Analytics do Menedżera Tagów?

  1. Załóż konto w Menedżerze Tagów
  2. Wybierz zakładkę Tagi po prawej stronie
  3. Kliknij Nowy i wybierz z listy Google Analytics – Universal Analytics
  4. Wybierz zmienną ustawień… (nowa zmienna)
  5. Podaj identyfikator śledzenia z Google Analytics (Kod UA)
  6. Dodaj Reguły aby tag był uruchamiany na wszystkich stronach (All Pages)
  7. Zapisz zmiany
  8. Prześlij i Opublikuj
  9. Gotowe

Menedżer Tagów Google i Google Analytics

Krok 1: Zakładanie konta w Menedżerze Tagów Google

Proces zakładania konta w Google Tag Manager (GTM) omówiliśmy już w poprzednim artykule, dlatego zakładamy, że każdy z nas posiada już konto w Menedżerze tagów. Jeśli jednak nie posiadasz konta w GTM – zapraszamy do artykułu: Co to jest Google Tag Manager? Dowiesz się z niego, w jaki sposób założyć konto w menedżerze tagów oraz podstawowych informacji na temat tego narzędzia.

Ekran główny Menedżera Tagów
Ekran główny Menedżera Tagów Google

Krok 2: Zakładka Tagi

Aby dodać Google Analytics do naszego Menedżera tagów, musimy na początku wybrać z menu znajdującego się po lewej stronie zakładkę Tagi. To właśnie w tej zakładce za moment pojawi nam się utworzony przez nas nowy Tag z Google Analytics. Tymczasem wybieramy przycisk: Nowy, a następnie w oknie Konfiguracja tagu klikamy na „ołówek”.

Krok 3: Dodajemy Tag Google Analytics

W następnym oknie, na stronie Tagów widzimy ponad 50 różnych elementów, które możemy dodać za pomocą Menedżera Tagów Google. Dzisiaj skupimy się na pierwszym z nich, a mianowicie: Google Analytics – Universal Analytics. Wybieramy to narzędzie. Naszym oczom ukaże się nowe okienko, w którym za chwilę dokonamy pewnych ustawień.

Google Analytics w GTM
Google Analytics – Universal Analytics

Krok 4/5: Google Analytics – Nowa zmienna?

Kolejny etap polega na prawidłowym skonfigurowaniu Google Analytics z naszym Menedżerem Tagów. Dlatego w następnym oknie musimy prawidłowo dodać nasz identyfikator śledzenia – pochodzący z Google Analytics. W tym celu w zakładce Ustawienia Google Analytics wybieramy kolejno: Wybierz zmienną ustawień… > nowa zmienna… Następnie w okienku Konfiguracja zmiennej w polu Identyfikator śledzenia podajemy nasz kod UA z Google Analytics (znajdziemy go w GA w zakładce Administracja > Ustawienia Usługi). Po dodaniu kodu UA zapisujemy zmiany, a system Google przenosi nasz z powrotem do konfiguracji tagu.

Google Analytics kod UA
Google Analytics – Identyfikator Śledzenia (Kod UA)

Krok 6: Dodajemy regułę (All Pages)

Aby Menedżer Tagów prawidłowo komunikował się z Google Analytics, musi wiedzieć, z których stron pobierać dane na temat użytkowników. Dlatego niezbędne jest utworzenie nowej reguły. W tym celu w zakładce reguły klikamy na „ołówek”, a następnie z listy, która nam się ukaże, wybieramy All Pages. Od tego momentu Menedżer Tagów i Google Analytics będą pobierały dane ze wszystkich naszych stron w obrębie danej domeny.

Google Analytics reguły w GTM
Dodawanie nowej Reguły w Menedżerze Tagów

Krok 7: Zapisujemy zmiany

Po prawidłowym skonfigurowaniu usługi możemy zapisać wszystkie nasze zmiany. Menedżer Tagów przeniesie nas do listy nowych tagów. To jednak nie koniec.

Google Analytics konfiguracja tagu
Gotowa konfiguracja Menedżera Tagów i Google Analytics

Krok 8: Prześlij i Opublikuj

Ostatnim krokiem, który musimy wykonać, jest przesłanie naszych zmian oraz ich opublikowanie. Informacja o zmianach, które wymagają publikacji, pojawia się na głównym ekranie Menedżera Tagów – w jego górnej części. Znajdziemy tam informację: Zmiany w obszarze roboczym: 1. Oznacza to, że zmodyfikowaliśmy lub dodaliśmy jakiś element w naszym GTM. Aby zaczął on działać poprawnie, musimy wybrać przycisk Prześlij, a następnie Opublikuj. Od tej pory Google Analytics zbiera dane z naszej strony za pomocą Menedżera Tagów Google.

Publikacja tagu w GTM
Prześlij i Opublikuj (*w naszym przypadku były to dwie zmiany – w Waszym powinna być jedna)

Krok 9: Gotowe

Menedżer Tagów Google od tej pory działa poprawnie z Google Analytics. Gdy będziemy pewni poprawności działania, usuwamy stary kod śledzący z Google Analytics na naszej stronie i zostawiamy jedynie ten – odpowiedzialny za Google Tag Managera.

Mamy nadzieję, że spodobała się Wam nasza nowa forma poradnika. Google Analytics oraz Menedżer Tagów są niezwykle rozbudowanymi narzędziami, dlatego z pewnością wrócimy jeszcze do ich omawiania.

Tymczasem dziękujemy po raz kolejny za uwagę i poświęcony czas. Zapraszamy do komentowania naszych wpisów poniżej oraz podawania tematów na kolejne artykuły, o czym byście chcieli się dowiedzieć 🙂

Udostępnij na:

Podobne artykuły

10 Komentarze/y

  1. Avatar

    Romek

    poradnik ciekawy, jednak chyba za bardzo przesadziliście z rozmiarem zdjęć 😛 są jakieś takie niewyraźne 😀

    1. Avatar

      OptiCeo

      Dzięki Romek, za kolejny wartościowy komentarz. Postaramy się je poprawić! 😀

  2. Avatar

    Madzia

    chętnie zobaczę kolejne artykuły z tego narzędzia. Dal mnie jest czarną magią na razie 😀

    1. Avatar

      OptiCeo

      Już niedługo pojawią się kolejne wpisy 🙂

  3. Avatar

    Arkos

    super!

    1. Avatar

      OptiCeo

      Dziękujemy! 🙂

  4. Avatar

    Aleks

    czytałam wasze poprzednie artykuły, chyba stara forma lepiej wyglądała 🙂 podpunkty na górze okej, ale reszta mogłaby być bardziej spójna 🙂

    1. Avatar

      OptiCeo

      Dziękujemy za uwagę! 🙂 W kolejnym artykule zastosujemy się do rady! 🙂

  5. Avatar

    Tomasz

    czy zrobicie może coś na temat Facebook Pixel? agencja z którą współpracuję chce za integrację strony z facebookiem 1000 zł, być może macie sposób by zrobić to taniej. Skoro wszystkie narzędzia instaluje się z taką łatwością według tych poradników 🙂 Dajcie znać

    1. Avatar

      OptiCeo

      Dziękujemy Panie Tomku za propozycję. Artykuł na temat Facebook Pixel pojawi się już jutro!

Napisz coś od siebie :)

Twój adres email nie będzie widoczny. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll Up